Педагогічна цінність. Організуюча й об’єднуюча пісня-гра, сприяюча подоланню психологічних бар’єрів у спілкуванні, підвищенню тонусу, встановленню швидкого контакту з іншими, соціалізації, самоусвідомленню себе як частки єдиного всесвіту. Демонструє певні єдності людини й оточуючої дійсності та характер цього співіснування. При постанові творчого завдання (“хто ще може ходити руки-за-руки?”) стимулюється креативне мислення дітей.
Хід гри. Керівник виконує заспів, піднявши руки в кулаках до рівня плечей, пропонуючи на словах “руки-за-руки” взятися за руки. Діти повторюють мелодію та рухи і беруться за руки, утворюючи єдиний ланцюг. На сильну долю першого рядка приспіву виносять скріплені руки вперед і вгору, на наступну сильну – відводять назад. На другий рядок – розгойдують скріплені руки вліво-вправо. Після останнього куплету ставлять творче запитання: “хто (що) ще може ходити руки-за-руки?”. З відповідей складають нові куплети і виконують їх.
1. І заспів і приспів у пісеньки є І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів: Хей, хей, ла-ла-ла-ла І ходять вони руки-за-руки. 2
2. У музики є сім радісних нот І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 3. У райдузі грають сім кольорів І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 4. У сонечка є планета Земля І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 5. Хмаринка несе і дощик і сніг І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 6. У хлопчика є дівчина-краса І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів.
1. У песенки есть запев и припев И ходят они рука об руку. 2 Припев: Хей, хей, ла-ла-ла-ла И ходят они рука об руку. 2
2. У музыки есть семь радостных нот И ходят они рука об руку. 2 Припев. 3. У радуги есть семь ярких цветов И ходят они рука об руку. 2 Припев. 4. У солнышка есть Земля и Луна И ходят они рука об руку. 2 Припев. 5. У облачка есть и дождик и снег И ходят они рука об руку. 2 Припев. 6. У мальчика есть девчонка-краса И ходят они рука об руку. 2 Припев.
Педагогічна цінність. Пісня-привітання покликана створити атмосферу доброзичливості, піднесеності, радості спілкування і, поряд із виконанням комплексу суто музичних завдань, пісня-гра має можливість включити загальну увагу дітей, сприяти напрацюванню швидкості в аналізі отриманої інформації, виробленню уміння органічно вступити у музичний та інформаційний “потік”. Можливе використання пісні-гри як загального тесту, як інструменту самопізнання (хто я є, який я?).
Хід гри. Учитель заспівує запитальні рядки. Діти самостійно встановлюють міру співучасті у виконанні пісні й відповідають (доспівують) після кожного рядка – “Добрий день!”
1. Добрий день ті, хто зимою родивсь. Добрий день! Добрий день ті, хто весною родивсь. Добрий день! Добрий день ті, хто у літо родивсь. Добрий день! Осінню жовтою хто народивсь Добрий день! (далі відповіді за аналогією)
2. Добрий день ті, хто тварин полюбля, Ті, хто у мріях долають моря. Добрий день ті, хто спритніший за всіх. Добрий день ті, хто добріший за всіх. Добрий день!
3. Добрий день ті, хто живе сім літ. Добрий день ті, кому є двісті літ. Добрий день ті, хто зорю зустрічав. Ті, хто цукерку б сусіду віддав. Добрий день!
4. Добрий день ті, хто русявий із вас. Добрий день ті, хто чорнявий із вас. Добрий день ті, хто підхопиться вмить, Й аплодисментами нас осінить. Добрий день!
1. Здравствуйте те, кто родился зимой, Здравствуйте! Здравствуйте те, кто родился весной, Здравствуйте! Здравствуйте те, кто рождён в летний зной, Здравствуйте! Те, кто родился осенней порой. Здравствуйте! (далее ответы по аналогии)
2. Здравствуйте, кто обожает зверей, Те, кто мечтают пройти пять морей, Здравствуйте, кто самых быстрых быстрей, Здравствуйте, кто самых добрых добрей. Здравствуйте!
3. Здравствуйте те, кому было семь лет, Здравствуйте те, кому было сто лет, Те, кто однажды встречали рассвет, Здравствуйте те, кто не хочет конфет. Здравствуйте!
4. Здравствуйте те, кто иных посветлей, Здравствуйте те, кто иных потемней, Здравствуйте те, кто сумеет вскочить, Аплодисменты друзьям подарить. Здравствуйте!
Педагогічна цінність гри. Завдяки запрограмованим тактильним контактам, пісня-гра дозволяє активізувати інертних чи не готових до проявів активності дітей і утворити єдине піднесене емоційне поле. Наявність серії творчих завдань (пошук у кожному куплеті нового способу контакту з друзями) стимулює до колективної творчості, сприяє розвиткові евристичних сил дитини.
Хід гри. Всі співають заспів (рефрен), плескаючи три рази після першого і другого рядків. Співаючи приспів, реалізують його зміст у відповідних рухах. У четвертому куплеті зупиняються перед приспівом і учитель запитує: “які дії ще можна робити з друзями?”. Бажано, щоб відповіді-пропозиції складалися з трьох складів! З варіантів відповідей керівник обирає потрібний і гра продовжується. Можливі варіанти: посміхнись, обійми, налякай, розсміши, привітай, потряси, поцілуй (користуються “повітряним поцілунком”), покружляй, руку дай, поштовхай, ущипни і т. п. В останньому куплеті рекомендуємо вжити дієслово “пожалій” (всі жаліють один одного, поклавши руки на голови сусідів), завдяки якому знімаються можливі негативні наслідки надто „щільних” контактів. *Увага! Аби гра залишилася керованою, необхідно плескати в долоні на кожний голосний в останньому рядку приспіву (п’ять голосних - п’ять ударів), перериваючи процес виконання активних контактних рухів.
Педагогічна цінність. Пісня-гра навчає швидко генерувати ідеї, накладати на себе конкретну роль і реалізовуватися в ній. Пісня-гра активізує мислення, уяву, фантазію, вчить швидко диференціювати інформацію і вчасно користуватись потрібними елементами з можливого комплексу. Наполягає на системному мисленні, при якому відбувається деталізація поведінки в кожній окремій ігровій ситуації.
Хід гри. Ведучий пропонує гравцям покататися на каруселях. Показує і репетирує з дітьми механіку руху каруселі (обертання кулачками по сонцю у швидкому темпі). Далі каже: “Спершу покатаємось у човні”. Вмикає уявлювану кнопку пуску каруселі (вона може бути будь-де і будь-якою) і всі під заспів куплета їдуть. Далі ведучий задає по одному два запитання: “Всі сіли?” і “Чи зручно?”. Діти відповідають “Так” чи “Ні”. Ця відповідь важлива для ведучого як стимулятор єдиної хорової відповіді (єднання ігрової енергії в одиницю часу). Після відповідей ведучий промовляє “Поїхали!!!”, знову звучить музика заспіву і всі демонструють катання на каруселях. Ведучий при потребі коментує ігрові моменти, що виникають, звертає увагу на цікаві епізоди, красиві рішення гравців. Далі запитує: “А на чому ще хочете покататись?”. Відбувається “мозковий штурм” і з можливих варіантів обирається один для наступного куплету. Залишається лише обрати нового вмикача каруселі і можна рушати у путь. Такий призначається попереднім головуючим за якусь “заслугу” (цікаве рішення, наявність цінної риси характеру, потрібного уміння, деталі одягу тощо).
Ми кататися хотіли, Карусели, карусели, Ми з тобою в човник сіли. Мы с тобою в лодку сели І поїхали, і поїхали. И поехали, и поехали! (далі за описаним ходом гри). (далее за описанием хода игры)
Р.S. замість “в човник” можна співати: “на санки”, “на скейт”, “в поїзд”, “в машину”, “в ракету”, “на коня”, “на свинку”, “на танк”, “на оленя”, “на слона” і таке інше. Можливі жартівливі варіанти: “на кішку,” “в корито”, “на шию”, “в калюжу”, “на кнопку” тощо. При будь-якому варіанті ведучий організує “гру у грі”, даючи нові корективи, установки, вводячи нові позаштатні ситуації. Наприклад: шумовий супровід до жестів, побудова із усіх присутніх танка, ракети, перевірка знань правил дорожнього руху, відлік часу й введення ритуалу перед запуском ракети, придумування нових слів-команд успішного керманича та інше..