Педагогічна цінність. Зосередження на мілких рухах, удосконалення моторних реакцій, напрацювання пластичності рухів. Зразок гри на колективну релаксацію. Прекрасна форма для встановлення гармонічних відносин між дітьми.
Хід гри. Ігромайстер перетворює всіх на зграю “білих голубів”, звертає увагу на чудове “оперення”, на чисті погляди, грацію, достойність учасників зграї. І завершує: “красиві птахи красиво літають”. Далі виконують пісню, супроводжуючи текст відповідними жестами й рухами. Спочатку виставляють вперед праву відкриту долонь і тихо похитують пальцями. Додають ліву, перехрещуючи великі пальці рук. Потім руки “летять увись”, униз, вліво-вправо і приземляються під текст пісні на власні коліна. Останнє слово кожного заспіву куплета супроводжується особливим жестом чи рухом. У першому куплеті плещемо в долоні не роз’єднуючи великих пальців рук, наче аплодуючи власному співові та нахиляючи руки вправо-вліво. У другому – танцюємо на колінах, граючи плечами і хвостиком. У третьому – складаємо пальці двох рук в єдиний кулак, виставляючи вперед схрещені великі пальці рук, якими клюємо “зернятка”, що знаходимо один на одному (на плечах, руках, голові, спині). У четвертому – “цілуємось” схрещеними великими пальцями рук, передчасно максимально розкривши долоні (крила). На початку п’ятого утворюємо голубів із руками сусідів (перехрещуємо свої великі пальці з сусідськими). На приспів складаємо спільними руками кулаки: чия рука зверху – наступного разу буде всередині і навпаки. В кінці пісні вся зграя злітає вгору і довго майорить у небі (мілке хитання кистями рук). Можливо здійснити цю операцію по художньому “свисту” соліста.
1. Рука – крило, іще одне, І голуби летять. Летять у вись, летять униз, Куди бажають мчать. Літали, літали, втомились. Присіли й пісні заспівали: Приспів: Гулі (7 р), Гулі (6 р) 2 2. …Присіли і затанцювали. Приспів. 3. …Присіли, зерно поклювали. Приспів. 4. …Присіли і поцілувались. Приспів. 5. …Присіли, крилами обнялись. Приспів. 1. Рука – крыло, ещё одно, И голуби летят. Взлетают вверх, слетают вниз, Летят, куда хотят. Летали, летали, устали. Присели и песню запели: Припев: Гули (7 р), Гули (6 р) 2 2. …Присели и затанцевали. Припев. 3. …Присели, зерно поклевали. Припев. 4. …Присели и поцеловались. Припев. 5. …Присели, крылами обнялись. Припев.
Педагогічна цінність. Пісня-гра є дійовою формою знайомства, дозволяє встановити швидкий позитивний контакт з іншими, сприяє ефективній взаємодії з оточуючими людьми, створює атмосферу доброзичливості, довірливості, допомагає нівелювати шори відчуження і відчути себе комфортно.
Хід гри. Всі присутні довільно обирають собі пару, стають обличчям один до одного, беруться за руки і, відбиваючи ритм пісні (сильну долю вниз), співають. В кінці першого і другого рядка (на словах “ти і я”) обранці плещуть у долоні: на “раз” – удар власними долонями, на “два” – правицями, на “три” – власними, на “чотири” – лівими руками. Перед запитанням про ім’я виставляють перед собою вказівний палець, запитують одне одного і відповідають одночасно й голосно. Потім обіймаються, кажуть на вухо щось приємне чи висловлюють побажання і, за вступ до наступного куплету підшукують іншу пару – того з ким іще незнайомі, або хотіли б пограти разом. Варіанти проведення гри: А – при достатньому місці для пересувань (вище описаний); Б – грають у двох центричних колах, стоячи навпроти один одного, по закінченні куплета зовнішнє коло переходить на одну людину праворуч, до наступного гравця (внутрішнє залишається на місці); В – грають в одному великому колі, ставши парами; кожного наступного куплета переходячи до нового партнера (одні ідуть за сонцем, інші – проти нього); Г – грають у залі, розпочинаючи гру з сусідами праворуч і ліворуч, потім з передніми і задніми, а потім з тими, хто сидить по діагоналі.
1. Вперше ми зустрілися – Ти і я. Та не познайомились Ти і я. Гаяти не варто час, Привітаємося враз: Як твоє ім’я? – Коля!!! (і так далі).
1. Мы с тобою встретились – Ты и я. Но не познакомились Ты и я. Мы не будем долго ждать, Время попусту терять: Как тебя зовут? – Коля!!! (и так далее)
Педагогічна цінність. Пісня-імітація вимагає витримки, уважності і точного відтворення за керівником мелодії, тексту і манери співу. Пісня може бути використаною при демонстрації явищ симетричності у музиці.
Хід гри. Заспів виконують імітаційно: один заспівує – інші вторять. Приспів виконують піднявши руки догори, розгойдуючи зліва направо (при можливості беруться за руки). На слово “в Тібеті” руки і корпус нахиляють вперед. На слово “Є” руки тримають біля плечей і виконують ривки вниз. На вигук “У” виконують американський жест “йєс!”. Можна імітувати рухи снігової людини.
1. На далекому Тібеті Жив один маленький йєті, Досі з ним ніхто ніяк Не виходив на контакт. Приспів: Йєті, чекай нас, йєті, В Тібеті (2) Є (розспівування). У! (2)
2. Сніг і гори полюбляє, Шубу в літку не знімає. А улюблене з занять Сині проліски шукать. Приспів. 3. Якби ми в Тібет попали, З йєті б товаришували, І навчили б малюка Танцювати „Гопака”. Приспів. 4. Ми пломбір би готували, І сусідів пригощали. Вечорами б залюбки Ми читали казочки. Приспів. 5. Я збираюсь до Тібета, Я тримаю два білета. Хто зі мною? То скажіть! Вище руку підійміть. Приспів.
1. На заснеженном Тибете Жил один маленький йети, До сих пор никто ни как С ним не выйдет на контакт. Припев: Йети, встречай нас, йети, В Тибете (2) Е (распевание). У! (2)
2. Снег и горы обожает, В шубе лето коротает. Любит снежками играть И подснежники искать. Припев. 3. Кабы мы в Тибете жили, С йети мигом подружили, І навчили б малюка Танцювати гопака. Припев. 4. Мы пломбир бы получали, И соседей угощали. Вечерами перед сном Сказки б заводили в дом. Припев. 5. Скоро буду я в Тибете, Я держу в руке билеты. Кто со мною? Отвечай! Выше руку поднимай. Припев.