Колобок (плюс) - Муз та сл. Марії Притулюк, вик. Циганюк Віка
По лісових доріжках на коротеньких ніжках Котилась паляничка, маленька, невеличка. Паляничка невеличка, рум`янесенький бочок Ну хто це, хто це діти, Ну, звичайно, колобок! Колобочок, колобок, ти від баби втік! Колобочок, колобок, ти від діда втік! Ти від зайця втік, ти від вовка втік, Від ведмедя втік! І від тебе, лисичка, утечу! Ха, ха, ха, чути, чути, чути, чути сміх, чути, чути, чути, чути сміх, Ця казочка длоя всіх! 2. А я мала лисичка, веселая сестричка По лісу все гуляю і пісеньку співаю!
Педагогічна цінність. Пісня-імітація навчає відтворювати зміст ситуації в усіх можливих подробицях, підкоряючи і корегуючи жестово-рухову поведінку вербальному змісту. Набувається уміння самовиражатись і співтворити у колективі однодумців.
Хід гри. Клас перетворюється на „сімейство кошенят”, що підтверджується демонстрацією уміння володіти котячою мовою, певними характерними для цих тварин жестами. Далі співають пісню, супроводжуючи її пластичною виставою.
Педагогічна цінність. Пісня-гра являє собою серію пластичних етюдів та музично-ритмічних завдань, в яких стимулюються евристичні потенції дітей, розвиваються їх зображальні можливості й уміння координувати себе у просторі.
Хід гри. Керівник виконує перший рядок – діти повторюють. При достатності в приміщенні вільного місця грають з пересуваннями (ходять по колу, групуються у зграї тощо). На повторюваних рядках куплету виконують сюжетні імітаційні дії: курчата – клюємо зернятка на долоньці; качата – показуємо дзьобики двома руками; гусята – імітуємо руками голови двох гусят. Після третього куплету зупиняються, питають у дітей: “хто ще міг бути у дідуся Макдональда?” і відпрацьовують один із запропонованих варіантів за власним розумінням (хто як хоче). Можливі варіанти: поросята, телята, цуценята, козенята, кошенята, слоненята, лошата, кенгуренята, ягнята, жирафенята, зозулята тощо.
У дідуся Макдональда Було сім курчат. У дідуся Макдональда Було сім курчат. Пі-пі-пі-пі-пі, Пі-пі-пі-пі-пі, – Правильно, правильно, 2 Так вони пищать.
У дідуся Макдональда Було сім качат. У дідуся Макдональда Було сім качат. Кря-кря-кря-кря-кря, Кря-кря-кря-кря-кря, Правильно, правильно, – 2 Так вони кричать.
У дідуся Макдональда Було сім гусят. У дідуся Макдональда Було сім гусят. Га-га-га-га-га, Га-га-га-га-га, Правильно, правильно, – 2 Так вони галдять.
У дедушки Макдональда Было семь цыплят. У дедушки Макдональда Было семь цыплят. Пи-пи-пи-пи-пи, Пи-пи-пи-пи-пи, Правильно, правильно, 2 Так они пищат.
У дедушки Макдональда Было сем ь утят. У дедушки Макдональда Было семь утят. Кря-кря-кря-кря-кря, Кря-кря-кря-кря-кря, Правильно, правильно, 2 Так они кричат.
У дедушки Макдональда Было семь гусят. У дедушки Макдональда Было семь гусят. Га-га-га-га-га, Га-га-га-га-га, Правильно, правильно, 2 Так они галдят.
Педагогічна цінність. Пісня-гра стимулює розвиток творчих компонентів особистості, таких як уява, мислення, інтуїція, сприяє напрацюванню умілостей генерувати ідеї, прививає уміння продуктивно діяти як в індивідуальному, так і в колективному плані. Від керівника гра потребує вдатностей до імпровізації, гнучкості в демонстрації уміння створювати допоміжні сюжетні завдання й підводити дітей до їх розв’язання.
Хід гри. Керівник пропонує дітям сходити на прогулянку, але попереджає про можливість на шляху певних перепон. Наприклад: яма. Як будемо діяти? Діти пропонують варіанти подолання такої (інтерактивне опитування). Ігромайстер підводить підсумки “мозкового штурму” і, підкресливши той факт, що наша яма була невеличка, пропонує переплигнути її. Якщо хтось не зробив цього, найближчі до пасивного діти беруться за нього і “перетягують” через яму. Керівник просить поаплодувати виконавцям дій, адже вони врятували людину, не залишили її в біді. Потім репетирують подолання інших перешкод, серед яких: тин (заплітаємо його, виставивши руки вперед, в боки і вниз), стіг (підводиться той, хто в центрі гурту і підіймає вгору руки, решта дітей підводяться і тягнуть власні руки до його вершини), стежинка (всі хапають попереду сидячих за плечі). Інші „перешкоди”, що виникнуть під час прогулянки долають імпровізаційно й у відповідності до їх змісту. Далі рушають у путь з піснею і долають по черзі перешкоди чи відпрацьовують ситуації. Серед можливих перепон: хащі, дикі звірі, галявина, море, зустріч сонця, доїння корови (попити молочка, напоїти іншого, витерти серветкою), дощик (краще рішення захистити не тільки себе; якщо хтось промокнув – всі перетворюються на єдиний вентилятор і сушать “потерпілого”) і багато інших. Останнім словом бажано назвати “друзі” (діти радісно обіймаються). План прогулянки і серія перешкод складаються керівником заздалегідь.
1. Ми йдемо, ми йдемо, Ми шляхи долаємо. Перешкоди ні на мить Нас не можуть зупинить. Яма!!!
2. Ми йдемо, ми йдемо, Ми шляхи долаємо. Перешкоди ні на мить Нас не можуть зупинить. Стежинка!!! (і так далі). 1. Мы идём, мы идём, Никогда не устаём. Все преграды на пути Можем запросто пройти. Яма!!!
2. Мы идём, мы идём, Никогда не устаём. Все преграды на пути Можем запросто пройти! Тропинка!!! (и так далее).