Педагогічна цінність. Пісня-гра навчає корегувати власні дії з колективними, виявляти особистісне в гармонії з суспільним. Швидко брати на себе ролі і реалізовуватися в них. Цінним надбанням гри є можливість завжди мати з собою “жестовий букет” квітів.
Хід гри. Ведучий пропонує дітям утворити букет із незвичних квітів, таких, що ростуть не на ділянці чи галявині, а серед людей. Потім гравці розподіляються на п’ять груп-команд. І кожна отримує назву якоїсь квітки. Наприклад: троянди, тюльпани, айстри, кульбаба, бузок. Якщо є бажання збільшити кількість команд (але не більше восьми) – подбайте про можливі назви квітів і жестовий еквівалент їм. Далі тренуються у показі “квітів”. Троянду показують складеними одна в одну долонями (права рука в лівій), що нагадує бутон троянди. Тюльпани утворюють двома кистями рук, утворивши чашу з піднятих у небо пальців рук, заздалегідь з’єднаних мізинцями і великими пальцями. Айстри будують схрещеними під прямим кутом долонями, і максимально розставивши пальці. Кульбабку уявляють кожен собі, роблячи вигляд, що вона в руці. По сигналу всі “кульбабки” піднімають правицю доверху і дужо видихають повітря, щоб розлетілися пушинки. Бузок утворюють максимально можливим ущільненням тіл гравців: кожна голова є одна квіточка в китиці бузку. Після цього ведучий з дітьми виконує заспів пісні і проголошує назви квітів. Якщо такі в класі є – їх показують діти конкретної групи. Красивим рішенням є будування букету посеред кімнати з двох і більше найменувань квітів.
Дарунки в день народження Вручають, так чи ні. Найкращим же, без сумніву, Є квіти запашні.
Подарки в день рождения Бывают не просты. Но лучший, без сомнения – Прекрасные цветы.
Варіант 2. Після виконання пісні кожна група по черзі називає по одній назві квітки у святковий букет. Хто повториться чи надто довго вагається – той вибуває, але думає, як зробити із своєї команди квітку для символічного букету. При будь-якому варіанті закінчують гру трикратним виконанням останнього куплета. ?????? Зустрічай, зустрічай Поздоровлення! З днем народження, Катя, З днем народження!
Принимай, принимай Поздравления! С днем рождения, Катя, С днем рождения!
Педагогічна цінність. Гра сприяє швидкому включенню аудиторії в ігровий процес, об’єднанню людей, сприйняттю одним одного, вирівнюванню емоційного поля колективу. Бажане використання гри як стимулятора позитивних сил особистостей. Можливе – як матеріала для фізкультхвилинки.
Хід гри. Ведучий каже, що море штормить, та це не є нам перепоною, бо ми є міцна, надійна команда. І це не важко довести. Візьміться, будь ласка, за руки перед собою і станьмо згуртованими рядами. Коли я заспіваю перший рядок, прошу, всіх хлопців гучно вимовити старовинний піратський вигук „хо-хо!”. В кінці ж куплету ми вигукнемо „хо-хо!” всі разом. Перед наступним куплетом ведучий запитує, “чи не вгамувалося море? Бачу, що ні. Хвилі підіймаються ще вище (зчеплені руки піднялися вгору). Та й ми не з слабкого десятка! Заспіваймо гучніше!” і співають наступного куплета. Перед третім куплетом всі підводяться, тримаючи руки біля плечей. Перед четвертим підіймають руки вгору і розгойдуються. Перед п’ятим кладуть один одному на плечі і співають “…ми міцно обнялись”. Можливий варіант: прискорювати темп починаючи з другого куплета до останнього. Але радимо використати цю можливість при наступних контактах з піснею-грою. Пропонуємо в кінці пісні хором продекламувати: “Морю нас не подолати, хвилям нас не роз’єднати!”.
Море хитало наш бот, “Хо-хо!” Зліва направо, назад, вперед. Та ми не лякались, Ми міцно тримались. (міцно тиснуть руки один одному) Моряки – відважний народ! “Хо-хо!”
Море качало наш бот, “Хо-хо!” Слева направо, назад, вперед. Но мы не боялись, Мы крепко держались. (крепко потискивают руки один одному) Моряки – отважный народ! “Хо-хо!”
Педагогічна цінність. Пісня-гра навчає корегувати власні дії з колективними, виявляти особистісне в гармонії з суспільним. Швидко брати на себе ролі і реалізовуватися в них. Гра сприяє активній вентиляції системи дихання.
Хід гри. Ведучий активізує аудиторію запитанням: “чи знають присутні деяких персонажів казок, що уміють літати?”. Необхідно дочекатись серед інших відповіді “Змій Горинич”. Тоді питають: “А скільки, до речі, у нього було голів?”. З’ясовують, що в різних казках по-різному. Але в нашого знайомого Змія-Горинича було три голови. Тому всіх присутніх поділяють на три приблизно рівні команди. Їм дають назви: “права голова”, “ліва голова”, в останню чергу визначають середню голову. У крайніх голів було по одному зеленому крилу (їх показують відведеними в бік руками: права голова – правими, ліва - лівими). А в середньої – міцний хвіст! (вертимо ним по стільцю). Далі можна потренуватися злітати у небо, працюючи крилами і хвостом, тупаючи ногами в темпі, який пропонує ведучий, виграючи пальцями на долоньці. Після цього, ведучий “згадує”, що Змій-то наш був не простий, а вокальний! Причім, кожна голова обожнювала свою пісню. Ось послухайте, як співає ліва голова пісню “Два веселих гуся”. З ауфтактом вступає “ліва голова”. Решта їй аплодує. В такий же спосіб співають інші голови. Пісні обираються з вивчених дітьми, або з таких, що є в пам’яті виконавців. Потім ведучий каже, що Змій любив співати одночасно всіма головами, що ми і зробимо, тільки після мого сигналу (кивка головою, плескання, свистка, удару ногою). І виконує заспів, в кінці якого подає гравцям щойно встановлений сигнал.
Змій Горинич музику любив, Вечорами пісеньки учив. І своїми головами Над лісами, над горами, До нестями хором голосив! (після знаку співають всі разом!!!)
Змей Горыныч музыку любил, Вечерами песенки учил. И своими головами Над лесами, над горами, Упоенно хором голосил! (после знака поют все вместе!!!)
Наступного разу ведучий просить вправніше працювати крилами і хвостом, бо це допоможе перемогти – голосніше виконати свою пісню! За час виконання третього заспіву ведучий пропонує “головам” домовитись і заспівати нову “любиму” пісню своєї “голови”. Якщо команди чисельно великі, виготовляють три картки з написаними десятьма назвами пісень (популярних, відомих цій групі). В такий спосіб “голови” можуть швидко домовитись і виконати поставлене завдання. За час виконання четвертого заспіву ведучий пропонує “головам” домовитись і заспівати єдину колективну пісню для всіх “голів”.