1 Чи вгадаєте малята Хто на грядці біля хати Сіру свитку одягнув, Ніби в попелі побув. Приспів: Ой-ой-ой, ой-ой-ой, Ніби в попелі побув. - двічі. 2 Ростом хоч він невеличкий, Та боятися не звиклий. Від змії не побіжить, Ну а мишку з’їсть у мить. Приспів:
вЕДУЧА: Був жив собі у лісі звичайний їжачок він мав на спинці повно колючих голочок ось вирішив до гаю піти наш їжачок щоб мамі-їжачисі набрати квіточок (виходить хлопчик-їжачок,довільно танцює) вийшов на галявинку, глянув їжачок- аж квітоньки навколо свій ведуть танок
(танок з квітами)
Їжачок: ой,які чудові квіти! з вами буду я дружити Я сюди покличу маму, щоб помилувалась вами
Вед. Аж біжить руда лисичка довгохвоста лісовичка вибігає із ліска - раптом бачить їжачка
Лисичка Добре,що тебе зуcтріла я сьогодні ще не їла
Їжачок Ой-ой-ой!Слід рятуватись Десь хутенько заховатись у клубочок я згорнуся і подалі відкочуся Квіточки,допоможіть від лисиці захистіть! (їжачок ховаеться в квіточках-дітках,які залишились після таночку посеред залу.Лисичка шукає і не знаходить його )
Лисиця де подівся їжачок? тут букет із квіточок!
Вед. скрізь пошастала кумася й знов до лісу подалася їжачок же з квіточками разом рушили до мами (Їжачок разом з дітками-квітками йдуть до хатинки з неЇ виходить їжачиха)
вед. вийшла з хати їжачиха знана в цих краях кравчиха
їжачиха Йде стежинкою в перед різноколірний букет як же можуть квіточки йти,немовби діточки?*
їжачок: це я,матусю,твій синок! приніс,рідненька,квіточок тебе зі святом я вітаю і міцно-міцно обіймаю
Педагогічна цінність. Пісня-імітація вимагає витримки, уважності і точного відтворення за керівником мелодії, тексту і манери співу. Пісня може бути використаною при демонстрації явищ симетричності у музиці.
Хід гри. Заспів виконують імітаційно: один заспівує – інші вторять. Приспів виконують піднявши руки догори, розгойдуючи зліва направо (при можливості беруться за руки). На слово “в Тібеті” руки і корпус нахиляють вперед. На слово “Є” руки тримають біля плечей і виконують ривки вниз. На вигук “У” виконують американський жест “йєс!”. Можна імітувати рухи снігової людини.
1. На далекому Тібеті Жив один маленький йєті, Досі з ним ніхто ніяк Не виходив на контакт. Приспів: Йєті, чекай нас, йєті, В Тібеті (2) Є (розспівування). У! (2)
2. Сніг і гори полюбляє, Шубу в літку не знімає. А улюблене з занять Сині проліски шукать. Приспів. 3. Якби ми в Тібет попали, З йєті б товаришували, І навчили б малюка Танцювати „Гопака”. Приспів. 4. Ми пломбір би готували, І сусідів пригощали. Вечорами б залюбки Ми читали казочки. Приспів. 5. Я збираюсь до Тібета, Я тримаю два білета. Хто зі мною? То скажіть! Вище руку підійміть. Приспів.
1. На заснеженном Тибете Жил один маленький йети, До сих пор никто ни как С ним не выйдет на контакт. Припев: Йети, встречай нас, йети, В Тибете (2) Е (распевание). У! (2)
2. Снег и горы обожает, В шубе лето коротает. Любит снежками играть И подснежники искать. Припев. 3. Кабы мы в Тибете жили, С йети мигом подружили, І навчили б малюка Танцювати гопака. Припев. 4. Мы пломбир бы получали, И соседей угощали. Вечерами перед сном Сказки б заводили в дом. Припев. 5. Скоро буду я в Тибете, Я держу в руке билеты. Кто со мною? Отвечай! Выше руку поднимай. Припев.
Вед. Поблизу лісу. На узліссі Де гомонить дзвінкий струмок Де не живуть прехижі звірі Стоїть хатинка-теремок Господарка – Коза рогата В хатинці –теремі жила Сім діток з нею – козеняток Така сімеєчка була Водила мама козеняток У ліс гулять, водичку пить Читала казок їм багато Навчала хоровод водить.
Танець кози з козенятами. Вед. А Вовчок-сірячок з лісу виглядає На щасливих козенят заздро поглядає Вовк. (можна дорослий) Бач, як добре козенятам Бо у них є мама А у мене, сиротинки, матінки нема Постривайте. Козенята, Годі вам стрибати Украду Козу рогату Буде й в мене мати. Танок Вовка. Вед. Якось матінка коза В ліс по хмиз сама пішла. Коза. Поки сплять ще козенята В лісі хмизу слід набрати Піч швиденько розтоплю Пиріжечків напечу.
Вед. Тільки кізка в ліс зайшла Кілька гілочок знайшла З-за кущів на неї Вовк Хап за кізку , та й мішок. Козеня 1. Десь матуся забарилась Може в лісі заблудилась? 2. Може в рів глибокий впала Може ніжку поламала? 3. Де ти, де ти, люба ненько? Де ти матінко рідненька? 4. Треба всім за руки взятись В ліс іти її шукати. (ідуть до лісу) Вед. Їм на зустріч Їжачок Спина в нього з колючок. Їжачок. Чому плачуть Козенята? (Уривок для ознайомлення)
Казка "Гуси-лебеді" в подарунок мамам Діти заходять до залу парами на півколо.
ВЕДУЧА: Можна у світі чи мало зробити Перетворити зиму на літо. Можна моря й океани здолати, Гору найвищу штурмом узяти. Тільки без мами не можна нізащо Бо найдорожче стоїть за словами. В світі усе починається з мами.
1. У Березневі перші дні Малята всі на всій землі Своїх матусь вітають. 2. Співають ім. дзвінки пісні, Дарують квіти весняні, Щасливих днів бажають. 3. Бо хто у світі наймиліший? 4. Бо хто у світі найрідніший? 5. Я знаю! Це – матуся! Вона, як сонечко ясне, Дарує всім тепло своє До неї я горнуся. ПІСНЯ “НА МАМИНЕ СВЯТО”
1. Весняні перші квіти – Це проліски блакитні Вони, як очі мами, - І ніжні і привітні. 2. В лісочку на галявці У березневі дні Їх можна відшукати І мамам принести. 3. Матусям нашим любим Ми подаруєм іх, Обнімем, приголубим Рідненьких мам своїх.
ТАНОК З КВІТАМИ (діти сідають на стільці) (діти читають вірші) 1. Мама! Мама! – гарне слово, Тільки скажеш – все готово! “Мамо, кашки” – кашка є. “Мамо, чаю” – вже наллє, “Мамо, спатки!” – вже роздітий, І у ліжку, і укритий. “Мамо, ніжку зав’яжи!” “Мамо, казку розкажи!” “Мама! Мама! – гарне слово! Тільки скажеш – все готово!
2. Є чи мало мам на світі, Мами добрі, мами світлі. Ти одна є наймиліша. Хто така? Скажу вам я – Рідна матінка моя! 3. Матуся, дай ручки твої поцілую. За шийку тебе обійму, І щічки погладжу. Ти знаєш, матусю, Як дуже тебе я люблю! 4. І ти мене любиш, хоч я неслухняна, Частенько і шкоду роблю. Та ти все пробачиш, мене поцілуєш І я тебе дуже люблю.
ВСІ: Дорогу матусю Радо ми вітаємо Для нею й бабусі Ми казку починаємо.
КАЗКА “ГУСИ-ЛЕБЕДІ”
Хата, подвір’я : сидить дівчинка, вишиває, поруч з неї сидить хлопчик, плете віночок. Дівчина, співає: 1. Шию братові кептарик, Шовком вишиваю, Братик милий мий, дударик – Дуже гарно грає. Приспів: Ой, сопілко калинова, Доки день погасне, Буде братові обнова, Як те сонце красне. 2. Одягнеться мій дударик – Зразу ж загордиться: В нього є такий кептарик І така сестриця. Оленка: Подивися, братику рідненький, цей кептарик я для тебе вишиваю. Іванко: Гарний кептарик, а цього віночка я для тебе виплітаю. Мати: Дітоньки мої любі , де ви? А, ось ви сховались от матусі. Послухайте мене, я зараз піду на базар, а ви залишаєтесь самі дома. Якщо будете вести себе гарно, то я принесу вам подарунки. Ти, Іванко, слухай Оленку, а ти Оленка, дивися за своїм братиком. ВЕДУЧА: Пішла мати з татом на ярмарок, а Оленка залишилась з Іванком.
(З’являються подружки, забігають до залу, сміються) Починають співати: У дворі рідненькому з самого ранку. Вишивала дівчина вишиванку. Вишивала дівчина, вишивала Чорну та червону нитку клала. Братику сорочку вишивала Ниточку до ниточки все складала. Та про нього думала, та гадала, Пісеньку чудову все співала. ПРИСПІВ: Заспіваймо пісню веселеньку Ой, Оленька, молоденька, З нами разом заспіваймо, Нашу душу звеселяймо. Ой, Оленько, подруго, подруго, Подивись, як весело, весело. Нам гуляти бережком, бережком, Нам гуляти всім гуртом, всім гуртом.
ОЛЕНКА: (співає) Ви до мене, ви до мене не ходіть, Дуже я зайнята, Ви до мене, ви до мене не ходіть. Стережу я брата. Тато з мамою принесуть Ласощі, гостинці Ви до мене, ви до мене не ходіть, Щоб не було лиха.
ІВАНКО: Іди, іди, Оленка з подружками в ліс, а я тебе тут почекаю. ОЛЕНКА: Добре, братику, я швиденько повернуся, тільки ягід смачних назбираю. ВЕДУЧА: І пішла Оленка з подружками в ліс, а тім часом....... (з’являються лебеді) ТАНОК ЛЕБЕДІВ (з кінцем вони уносять Іванко) ВЕДУЧА: Понесли лебеді Іванко в темний ліс до Баби-Яги, а Оленка, повернувшись із лісу не знайшла Іванко.
ОЛЕНКА: )співає) Рідний братик мій, Ти приходь мерщій. Що ж це скаже мати? Чи де заблукав, чи стежки не знав, Де ж тебе шукати? Поможіть мені, братика знайти Небо, ліс і річка, Ви все чуєте, ви все бачите, Сльози льє сестричка.
ВЕДУЧА: заплакала Оленка і пішла шукати свого братика. (Уривок для ознайомлення)
ВЕД. Вітаємо світ у весняній красі! І як нам тепер не радіти: Дивиться, батьки, пишайтесь усі – це йдуть першокласники, Йдуть ваші діти! УРОЧИСТИЙ ВИХІД ВЕД. Перед вами – найкращі діти в усьому світі. МУЗКЕР. А чому? ДІТИ. 1. А тому, що ми вихованці дитячого садка № 42 2. І ми впевнені: наш садочок – найкращий. 3. Найвеселіший! 4. Найгарніший! 5. Найлюбіший! МУЗКЕР. Та чому ж? ВЕД. А тому, що тут живуть, граються, співають і танцюють наші любі діти. ХЛОПЧ. А саме 9 цікавих і симпатичних хлопчиків. ДІВЧ. І 9 не менш цікавих і ще симпатичніших дівчаток! ДІТИ:1. Середній вік – 6 років! 2. Середній зріст – 1метр 20 сантиметрів! 3. Середня вага – 25 кілограмів! МУЗКЕР. Так ви для нас найлюбіші, найрозумніші, найздібніші й найкмітливіші. І як же швидко підросли!.. ДІТИ ( разом)Тому й звуть нас - випускники! ВЕД. У садку сьогодні свято, урочистий день у нас. Йдуть вчорашні дошкільнята вже до школи в 1-й клас. ВЕД. Ми як рідних їх любили, та прощання час настав. Школярами стануть нині, ти, хто так цього чекав. ДИТ.1.День сьогодні особливий, він буває лише раз Нині всі за нас радіють, ми йдемо у 1-ий клас. 2. Час до школи вирушати, буде перший наш урок, Але шкода розлучатись, із тобою, наш садок. 3. Наш садочок рідний, любий, ти виховував, навчав, Піклувався та голубив, лікував, оберігав. 4. Тут ми вчилися читати, малювати і ліпити, Плавать, бігати, стрибати, працювати і дружити. 5. У цій залі, мов артисти ми охоче виступали, І розігрували дійства, і вірші декламували. 6. Та сьогодні наше свято вже останнє разом з вами, Ми тепер не дошкільнята, ми стаємо школярами. ПІСНЯ « ЖИЛИ МИ В ДИТСАДОЧКУ.» муз. Лисенка. ДИТ.1. Сьогодні тут дорослі і малі всі наші друзі шлють свої вітання. У дитсадок сьогодні ми прийшли, Щоб слово вдячності сказати на прощання. 2. Обіцяєм не лінитись тільки на відмінно вчитись Рано з сонечком вставать, щоб у школу не проспать. 3. Прощавай же, прощавай же наш веселий, рідний дім Час настав тебе лишати нам пора до школи всім. ПІСНЯ « ДОБРИДЕНЬ.» муз. Кім. ДІТИ СІДАЮТЬ. ВЕД. Згадайте діти, в тому році була тут фея у садку. Казала: «Через рік прийду, і щось малятам покажу.» Та ось пройшов вже рівно рік, а Фея, щось не йде. Забула, певно, що в цей час прощальний бал у нас. ВЕД. Що це раптом задзвеніло? І у залі посвітліло. Дивиться, дивиться скажу без прикрас чарівниця Фея крокує до нас. ВХОДИТЬ ФЕЯ. (Фрагмент для ознайомлення)