Педагогічна цінність. Пісня-гра навчає корегувати власні дії з колективними, виявляти особистісне в гармонії з суспільним. Швидко брати на себе ролі і реалізовуватися в них. Гра сприяє активній вентиляції системи дихання.
Хід гри. Ведучий активізує аудиторію запитанням: “чи знають присутні деяких персонажів казок, що уміють літати?”. Необхідно дочекатись серед інших відповіді “Змій Горинич”. Тоді питають: “А скільки, до речі, у нього було голів?”. З’ясовують, що в різних казках по-різному. Але в нашого знайомого Змія-Горинича було три голови. Тому всіх присутніх поділяють на три приблизно рівні команди. Їм дають назви: “права голова”, “ліва голова”, в останню чергу визначають середню голову. У крайніх голів було по одному зеленому крилу (їх показують відведеними в бік руками: права голова – правими, ліва - лівими). А в середньої – міцний хвіст! (вертимо ним по стільцю). Далі можна потренуватися злітати у небо, працюючи крилами і хвостом, тупаючи ногами в темпі, який пропонує ведучий, виграючи пальцями на долоньці. Після цього, ведучий “згадує”, що Змій-то наш був не простий, а вокальний! Причім, кожна голова обожнювала свою пісню. Ось послухайте, як співає ліва голова пісню “Два веселих гуся”. З ауфтактом вступає “ліва голова”. Решта їй аплодує. В такий же спосіб співають інші голови. Пісні обираються з вивчених дітьми, або з таких, що є в пам’яті виконавців. Потім ведучий каже, що Змій любив співати одночасно всіма головами, що ми і зробимо, тільки після мого сигналу (кивка головою, плескання, свистка, удару ногою). І виконує заспів, в кінці якого подає гравцям щойно встановлений сигнал.
Змій Горинич музику любив, Вечорами пісеньки учив. І своїми головами Над лісами, над горами, До нестями хором голосив! (після знаку співають всі разом!!!)
Змей Горыныч музыку любил, Вечерами песенки учил. И своими головами Над лесами, над горами, Упоенно хором голосил! (после знака поют все вместе!!!)
Наступного разу ведучий просить вправніше працювати крилами і хвостом, бо це допоможе перемогти – голосніше виконати свою пісню! За час виконання третього заспіву ведучий пропонує “головам” домовитись і заспівати нову “любиму” пісню своєї “голови”. Якщо команди чисельно великі, виготовляють три картки з написаними десятьма назвами пісень (популярних, відомих цій групі). В такий спосіб “голови” можуть швидко домовитись і виконати поставлене завдання. За час виконання четвертого заспіву ведучий пропонує “головам” домовитись і заспівати єдину колективну пісню для всіх “голів”.
Педагогічна цінність. Організуюча й об’єднуюча пісня-гра, сприяюча подоланню психологічних бар’єрів у спілкуванні, підвищенню тонусу, встановленню швидкого контакту з іншими, соціалізації, самоусвідомленню себе як частки єдиного всесвіту. Демонструє певні єдності людини й оточуючої дійсності та характер цього співіснування. При постанові творчого завдання (“хто ще може ходити руки-за-руки?”) стимулюється креативне мислення дітей.
Хід гри. Керівник виконує заспів, піднявши руки в кулаках до рівня плечей, пропонуючи на словах “руки-за-руки” взятися за руки. Діти повторюють мелодію та рухи і беруться за руки, утворюючи єдиний ланцюг. На сильну долю першого рядка приспіву виносять скріплені руки вперед і вгору, на наступну сильну – відводять назад. На другий рядок – розгойдують скріплені руки вліво-вправо. Після останнього куплету ставлять творче запитання: “хто (що) ще може ходити руки-за-руки?”. З відповідей складають нові куплети і виконують їх.
1. І заспів і приспів у пісеньки є І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів: Хей, хей, ла-ла-ла-ла І ходять вони руки-за-руки. 2
2. У музики є сім радісних нот І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 3. У райдузі грають сім кольорів І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 4. У сонечка є планета Земля І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 5. Хмаринка несе і дощик і сніг І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів. 6. У хлопчика є дівчина-краса І ходять вони руки-за-руки. 2 Приспів.
1. У песенки есть запев и припев И ходят они рука об руку. 2 Припев: Хей, хей, ла-ла-ла-ла И ходят они рука об руку. 2
2. У музыки есть семь радостных нот И ходят они рука об руку. 2 Припев. 3. У радуги есть семь ярких цветов И ходят они рука об руку. 2 Припев. 4. У солнышка есть Земля и Луна И ходят они рука об руку. 2 Припев. 5. У облачка есть и дождик и снег И ходят они рука об руку. 2 Припев. 6. У мальчика есть девчонка-краса И ходят они рука об руку. 2 Припев.
Свято 8 Березня для середньої групи. Веселий ярмарок.
Ведуча: Збирайтеся, збирайтеся На свято чимскоріш! На ярмарок чудовий, Весняний, кольоровий. Гей хлопці, дівчата, Нумо всі на свято! Хай вам весело живеться та гуляється, Наш ярмарок починається! Діти заходять до залу під веселу музику, але зупиняються і вишиковуються біля брами з надписом «Ласкаво просимо на ярмарок!» Ведуча: Ярмарок наш не простий. Він присвячений нашим чарівним жінкам . Адже сьогодні ми святкуємо свято всіх мам, бабусь, дівчаток. Тому, щоб потрапити на ярмарок потрібно отримати вхідний квиток. Для цього кожна дитина повинна сказати лагідне слово для своєї матусі. Ці квиточки також не звичайні. Це – лотарея. І в кінці нашого свята кожен зможе отримати невеличкий подарунок. Тож, починаймо! Увага, увага, Спішіть, поспішайте! Господарі й гості Ви нас не минайте На ярмарок прошу гуртом, поодинці Чекають на всіх там чудові гостинці! На ярмарку нашім, веселім. Багатім Є чим дивуватись і є що придбати. Ведуча запрошує дітей підходити до брами і під тихе звучання веселої музики, дитина , перш, ніж зайти, говорить лагідне слово для мами, отримує вхідний квиток – лота рею і проходить до стільчиків. Ведуча: Матусі наші рідні, Найкращі з усіх мам, Цю пісню гарну й ніжну Даруємо ми вам. Діти виконують пісню про маму. 1-а дитина: - Вийди, сонечко, з хатинки Просить дівчинка Даринка Усміхайся разом з нами, Бо сьогодні свято мами. 2-а дитина: В день такий приносять діти Мамам всю свою любов свою В подаруночках і квітах Кажуть: «Я тебе люблю!» 3-я дитина: Коли б з’явився в мене чарівний килимок, На тому килимкові злетів би до зірок, Що зірку найяснішу за хмарами дістати І дорогій матусі її подарувати. 4-а дитина: Мамо, добре, що ти є Ніжне сонечко моє! Від твоєї доброти Так і хочеться рости.
Ведмедик іде в гості (музична дитяча гра) Правила гри:
Діти сидять на стільчиках, розставлених по колу. Вихователька, тримаючи у руках іграшкового ведмедика, каже дітям, що ведмедик піде до них у гості. Під музику А вихователька водить ведмедика всередині кола. Наприкінці музики ведмедик «зупиняється» перед будь-якою дитиною, «ричить», ніби вітаючись. Дитина відповідає: «Здрастуй, Мишко!», бере іграшку, виходить на середину кола й на музику Б танцює. На закінчення музики дитина повертає ведмедика виховательці і сідає на своє місце. Гра повторюється, ведмедик «запрошує» іншу дитину. Після 3-4-х разів вихователька пропонує всім дітям потанцювати навколо ведмедика, якого саджає в центрі кола.
Мисливці та зайці (музична дитяча гра) Вибирають одного мисливці, який стає з одного боку кімнати (залу), а зайці (решта дітей) сидять у своїх нірках у протилежному боці. Зайці виходять на середину кімнати і стрибають. На закінчення музики вихователька каже: «Мисливець!». Зайці тікають до своїх нірок. Мисливець цілиться їм під ноги м’ячем. Заєць, у якого влучили, вибуває з гри. Повторюючи гру, обирають нового мисливця.
Городна-хороводна. Для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку
Мелодія прописана в мінусі.
Муз. С.Стеценка Свій город у нас є і картопля там росте. Ось така в ширину, ось така в вишину. Ти, картопле, поспішай, потанцюй і покружляй, Та гляди не зівай, прямо в кошика стрибай.
Свій город у нас є і цибуля там росте. Ось така в ширину, ось така в вишину. Ти, цибуле, поспішай, потанцюй і покружляй, Та гляди не зівай, прямо в кошика стрибай.
Свій город у нас є, і буряк там теж росте. Ось такий в ширину, ось такий в вишину. Ти, буряче, поспішай, потанцюй і покружляй, Та гляди не зівай, прямо в кошика стрибай.