Педагогічна цінність. Пісня-гра навчає швидко генерувати ідеї, накладати на себе конкретну роль і реалізовуватися в ній. Пісня-гра активізує мислення, уяву, фантазію, вчить швидко диференціювати інформацію і вчасно користуватись потрібними елементами з можливого комплексу. Наполягає на системному мисленні, при якому відбувається деталізація поведінки в кожній окремій ігровій ситуації.
Хід гри. Ведучий пропонує гравцям покататися на каруселях. Показує і репетирує з дітьми механіку руху каруселі (обертання кулачками по сонцю у швидкому темпі). Далі каже: “Спершу покатаємось у човні”. Вмикає уявлювану кнопку пуску каруселі (вона може бути будь-де і будь-якою) і всі під заспів куплета їдуть. Далі ведучий задає по одному два запитання: “Всі сіли?” і “Чи зручно?”. Діти відповідають “Так” чи “Ні”. Ця відповідь важлива для ведучого як стимулятор єдиної хорової відповіді (єднання ігрової енергії в одиницю часу). Після відповідей ведучий промовляє “Поїхали!!!”, знову звучить музика заспіву і всі демонструють катання на каруселях. Ведучий при потребі коментує ігрові моменти, що виникають, звертає увагу на цікаві епізоди, красиві рішення гравців. Далі запитує: “А на чому ще хочете покататись?”. Відбувається “мозковий штурм” і з можливих варіантів обирається один для наступного куплету. Залишається лише обрати нового вмикача каруселі і можна рушати у путь. Такий призначається попереднім головуючим за якусь “заслугу” (цікаве рішення, наявність цінної риси характеру, потрібного уміння, деталі одягу тощо).
Ми кататися хотіли, Карусели, карусели, Ми з тобою в човник сіли. Мы с тобою в лодку сели І поїхали, і поїхали. И поехали, и поехали! (далі за описаним ходом гри). (далее за описанием хода игры)
Р.S. замість “в човник” можна співати: “на санки”, “на скейт”, “в поїзд”, “в машину”, “в ракету”, “на коня”, “на свинку”, “на танк”, “на оленя”, “на слона” і таке інше. Можливі жартівливі варіанти: “на кішку,” “в корито”, “на шию”, “в калюжу”, “на кнопку” тощо. При будь-якому варіанті ведучий організує “гру у грі”, даючи нові корективи, установки, вводячи нові позаштатні ситуації. Наприклад: шумовий супровід до жестів, побудова із усіх присутніх танка, ракети, перевірка знань правил дорожнього руху, відлік часу й введення ритуалу перед запуском ракети, придумування нових слів-команд успішного керманича та інше..
Мелодія в мінусі 1. Наступає розставання, скоро підем в перший клас, А сьогодні на прощання заспіваємо для вас: Приспів: Прощавайте, малюки, наш садочок гомінкий, Ми ніколи не забудем наш садочок дорогий. 2. Працювати в дружнім колі ми навчилися, малі, Тож старатись будем в школі, щоб раділи вчителі. Приспів.
Хочуть мам своїх вітати українські хлопці і дівчата Діти заходять до зали, тримаючись за руки хороводним кроком, стають півколом. 1 д. Весна вже настала з теплом і піснями, В зеленім убранні усміхнений гай! У синьому небі хмаринка над нами – Несе вона дощик у рідний наш край!
2 д. В весняному небі хмаринки пливуть, У нас, у садочку вже вишні цвітуть, Піснями весну ми стрічаємо, Весну чарівну прославляємо.
Хоровод «Веснянка», муз. А. Філіпенка
3 д. В цю веселу світлу днину Розквітають квіти, Ні, не квіти – то маленькі Українські діти.
4 д. Дівчатка, мов зозуленьки, Очі, як волошки, І біляві, і русяві, і чорняві трішки.
5 д. А хлопчики, мов соколи, Горять поясочки, Стрункі та красиві З обшивок сорочки.
6 д. Є співаночки така: «Гоп, чинда – ринда - да! Її вам заспівають найкращі співаки – Дівчата голосисті і хлопці – козаки.
Пісня «Діти України» сл. і муз. Ю. Михайленко
7 д. У березневі перші дні малята всі на всій землі Своїх матусь вітають. Співають їм дзвінкі пісні, Дарують квіти весняні, щасливих днів бажають.
8 д. Вітають матусь українські малята! Ми всі готувалися довго до свята: Вивчали таночки, веселі пісні, Для мам готували дарунки свої.
9 д. Українські хустки в руки ми візьмемо, І разом з дівчатками у танок підемо.
Танок з українськими хустками, під нар. мел.
10 д. А я – доня – трудівниця, усе роблю, як годиться, Крою, шию, вишиваю, сама ліжко застеляю, У кімнаті прибираю, пил щоденно витираю.
11 д. Червоненькі чобіточки у веселих діточок. Тільки скрипочка заграє, враз біжать вони в танок.
12 д. Червоненькі чобіточки, звідки сила в них така? Як же можна без упину вибивати гопака?
Пісня «Веселі чобітки» укр. нар. пісня
13 д. Як пустила мене мати та й на вечорниці, А там хлопці кучеряві плетуть рукавиці.
14 д. Рукавички виплітали, весело співали, А музики, як заграли, ще й затанцювали.
«Веселий танок» укр. нар. мелодія
15 д. Дорогенька моя, мамо, нині твоє свято, Про любов твою безмежну хочу розказати. Віршиків мене навчаєш, пісні і забави. Книжечки мені читаєш гарні та цікаві.
16 д. Матуся дорогенька, як пташечка маленька, За нами доглядає, для нас про все подбає. Як сонечко зігріє, про краще завжди мріє, Щоб ми скоріш зростали, розумними всі стали.
17 д. Коли сонечко ласкаве ляже спочивати, Буде нам матуся рідна пісеньку співати. Всі слова найкращі, теплі в колисаночку збере, Пісню лагідну та ніжну тихо-тихо поведе.
18 д. І ось ми сьогодні всі разом зібрались, Щоб нашим матуся театр показати.
Лялькова вистава « Два півники»
19 д. Чи ви чули? Чи чували? Хлопці наші сперечались, Хто із них спритніший, хто із них сильніший? Хлопці, краще позмагайтесь, силою поміряйтесь!
Гра «Перетягни канат»
20 д. У святковий день Жіночий, тільки-но розплющу очі, До бабусі побіжу, привітаю і скажу, Що люблю її без тями, бо піклується за нами!
21 д. Дорогі бабусі й мами! Як добре, що поруч ви з нами, Дякуємо вам за добро і ласку, За віддане тепло і чарівну казку.
22 д. Ось настало свято всіх-усіх дівчаток, Ми вітаєм з святом навіть дошкільняток, Як же хочеться мені привітати навесні, Бо дівчата наші гарні-чарівні.
23 д. Посміхніться разом з нами, Наші любі, добрі мами! Хай луна дитячий сміх, Піснею вітаєм всіх!
Білокоса зимонька в гості завітала, Всі дерева і птахи в білий пух убрала Пр. Вітерець пустунець здіймає сніжинки і кружляє у танку легкі балеринки, 2 Ми вдягли кожушки валянки узули і надвір по сніжку весело гайнули
Ковзани узяли підемо до річки а на руки одягли з вовни рукавички